România, ţară de plecat

Te gâdilă gândul să pleci din România? Ţi s-a luat de corupţie, prostie, proşti şi, în general, români? Clar, emigrare scrie pe tine. Şi totuşi, nişte ciudate pânze invizibile te trag de mână ca să rămâi. Nu-ţi face griji, am antidotul perfect pentru asta. Numele lui? RDJN (Rahaturile Din Jurul Nostru). Producător? Cine altcineva decât fauna bipedă autohtonă? Aşadar, să curgă motivele şi să vină emigrările. Lume, ţine-te bine că venim!

Wednesday, May 18, 2005

Babele RATB

Stau pe scaun. Îs obosit după o zi satanică de şcoală. Tocmai ce urcă o domniţă la vreo 60-70 de ani. Se apropie de mine. Mai are puţin şi se aşază în poala mea (ce face Holografu’ din babe…); e aşa de aproape de mine de zici că vrea să vadă dacă deodorantu’ meu chiar funcţionează sau e la mişto. Începe şi vorbeşte ca “pentru ea”. “Oooof, tinerii din ziua de azi… nişte nesimţiţi. Văd că vine omu’ bătrân, că sânt în picioare de azi de dimineaţă şi ei stă ca porcii tolăniţi pe scaune…”. Ok… GUSFRABA, GUSFRABA, calmează-te, e bătrână şi ea, tre’ s-o înţelegi. Ridică-te frumos, cere-ţi scuze şi las-o să vorbească în continuare. Dă-o-n ASLu’ tău.

Unul dintre motivele pentru care m-aş tira din patria mumă îl reprezintă o mare parte dintre pensionarii care se plimbă cu RATBu’. De câtă vreme se suie în fiecare zi în tramvaie şi autobuze, tot n-au înteles că tineretul din ziua de azi (ieri, mâine şi-n vecii vecilor) nu dă doi bani pe varicea lor, pe plasele lor din rafie, pe traseul lor zilnic, pe orele de la care bântuie prin oras de frică să nu-i găsească moartea cu care sunt atât de ameninţaţi de toţi i’pertinenţii şi, în general, nu dau doi bani pe ei.

Unii dintre ei au şi alte probleme în afară de scaunele rezervate din mijloacele de transport. Ăştia, când se întâlnesc cu vreun vecin (cu care ar putea sa vorbeasca foarte bine şi în faţa blocului, la o ţigăruşă, admirând minunata muncă depusă de comitetul de locatari în grădină), pun de-un adevarat talk-show pe diverse teme “Early Morning, Perfect Afternoon and Not So Late Night with The Grumpy Ol’ Men Association”. O combinatie între “Surprize, surprize”, “Reflecţii rutiere”, “Memorialul durerii” şi, de cele mai multe ori, fără voia participanţilor, da’ spre plăcerea asistentei, “Divertis”. Dacă eşti suficient de atent (nu e prea greu, mulţi dintre ei şi-au uitat aparatele auditive acasă), eşti la curent cu cele mai noi ştiri analizate de cei mai fini turceşti, tuci şi morari.

Bineînţeles că există şi excepţii. De exemplu, acum mult timp (astea-s destul de rare) am dat peste o domnişoară mai în vârstă căreia am vrut să-i cedez locul (să vadă lumea că-s politicos). “Lasă, stai tu, că şi tu esti obosit. Bătrânii din ziua de azi (hopaaaa!) cred că tinerii ar trebui să le ofere locu’ imediat, de parcă numai ei ar munci.” Atunci chiar m-am simţit nevoit să-i dau locul. Astfel de oameni sunt pe cale de dispariţie şi trebuie protejaţi.

16 Comments:

  • At 1:43 AM, November 19, 2005, Anonymous Anonymous said…

    Bã, da' tu chiar esti MITOCAN - bãga-mi-as pula drept în mã-ta aia care e mai tânãrã decât "domnita" care voia sã ti se aseze-n poalã!!! Ce succes ai la femei, IDIOTULE!... cu viermushul ãla uscat de atâta LABÃ!!! Sã te fereascã bunul Dumnezeu de a ajunge la vârsta acelei femei...fute-r-as plãmânii mã-tii, cã era bolnavã de sifilis - boarfa - atunci când te-a conceput : d-aia ai creierul bolnav!

     
  • At 10:16 AM, November 22, 2005, Anonymous Anonymous said…

    esti caterinca ma continua de scrie:P

     
  • At 10:22 AM, November 22, 2005, Anonymous Anonymous said…

    dak se fraca de tine insistent, simplu: nu te mai freca fak nu fut azi!

     
  • At 12:31 PM, November 22, 2005, Anonymous Anonymous said…

    cat de ironic e sa vorbesti de bunul dumnezeu si de sifilisu lu ma`sa ... ma rog unde nu e capacitate intelectuala ce sa ceri :D

    ontopic acum : ai dreptate .. si eu am avut un acces din asta acum ceva timp pe blogul meu... dar intre timp m`am calmat pe niste system of a down @ mp3player./

     
  • At 5:07 PM, November 22, 2005, Anonymous Anonymous said…

    Platesc bilet.. am dreptul de a sta pe scaun. In afara (Germania de exemplu) autobuzele circula la 2-3 minute si circula cu atati pasageri cate locuri pe scaune sunt .. oricum primul post dau la pariu ca are ca autor unu dintre moshetzii aceeia care faceau reclama la emisiunea aceea de informatica care era pe ProTV seara.. (am un lapsus)
    Oricum .. inca un punct forte de adaugat la CV-ul Romaniei..

    P.S. pe abonamentul gratuit pe care il primesc in fiecare luna sunt curios daca scrie LOC PE SCAUN REZERVAT

     
  • At 12:10 AM, November 23, 2005, Blogger alxunder said…

    eh, mersul cu autbouzul si intalnirile cu "locuitorii" acestuia fac parte din micile bucurii ale vietii :) ieri, de exemplu, am avut de-a face cu un distins domn, venit probabil dupa o zi istovitoare, a adormit si a inceput sa sforaie in autobuz...

     
  • At 11:55 AM, November 23, 2005, Anonymous Anonymous said…

    Da...daca in germania platesti bilet si ai si loc alocat inseamna ca eu cu abonament acolo ar trebui sa am rezervate 3 locuri nu unu..btw am abonament pe ratb si nu ma asez niciodata jos.de ce?pt ca pur si simplu prefer mai bine stau in picioare (cat m-or mai tine)

     
  • At 12:20 AM, November 24, 2005, Blogger Victor Scaiceanu said…

    Nu cred ca asta ar fi primul motiv pentru a pleca din Romania ... si chiar dak pleci ... crezi ca in strainatate nu sunt batrani :P (tot la fel de senili ca aici ;) )

     
  • At 4:44 PM, November 24, 2005, Blogger alxunder said…

    eh, nu e asta primul...asta a fost primul pe care l-am scris :)

     
  • At 9:14 AM, December 02, 2005, Anonymous Anonymous said…

    dobitocii care-s acum batrani is vitele care-au suportat comunismul pe taramurile mioritice si plang de dorul lui.. in loc sa se-mpuste pt. ca ne-au distrus viitorul vor locuri in tramvai, pensii,...

     
  • At 4:16 AM, January 21, 2006, Blogger boyarul said…

    am facut si eu de curand o lista cu lucrurile [si persoanele] care ma enerveaza. Si acolo se regasesc si cele legate de pensionarii din mijloacele de transport.

     
  • At 3:12 PM, March 02, 2006, Blogger Kidha said…

    Ai uitat sa-i mentionezi pe batranii care cu nonsalanta isi aseaza pungile, gentile si toae bagajele posibile pe tine sau pe picioarele tale, ca sa fie siguri ca ii observi si te simti.

     
  • At 1:31 PM, December 20, 2006, Anonymous Anonymous said…

    eu cred ca majoritatea dupa atatia ani de munca pur si simplu s-au obisnuit sa se trezeasca de dimineata si faca ceva si pur si simplu nu pot sa stea acasa. chiar daca nu au un scop isi gasesc ei unul. poate cand vom ajunge la varsta lor ii vom intelege.
    nici mie nu imi convine dar asta e...

     
  • At 8:06 PM, February 06, 2007, Anonymous Anonymous said…

    Keep up the good work » » »

     
  • At 9:55 PM, March 02, 2007, Anonymous Anonymous said…

  • At 7:06 AM, March 08, 2007, Anonymous Anonymous said…

    @Victor Scaiceanu : da, da' aia macar stau acasa.

    @iQ666 : pacat ca nea nicu avea idei fixe cu marirea populatiei... asa, poate numaram in minus cu un cretin... nasol e ca numai unul :|

     

Post a Comment

<< Home